Dánske štúdio IO Interactive, ktoré stojí za úspešnou sériou Hitman, odhalilo 2. júna (červen) 2025 prvé detaily o svojej novej hre 007 First Light. Ide o originálny pohľad na genézu jednej z najikonickejších postáv popkultúry – Jamesa Bonda. Hra bude dostupná pre PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a pre Nintendo Switch 2, pričom jej plná prezentácia sa očakáva 6. júna (červen) počas špeciálnej digitálnej prezentácie IOI Showcase.
007 First Light nebude adaptáciou žiadneho konkrétneho filmu ani knihy. Namiesto toho ponúkne úplne nový príbeh, ktorý sa sústreďuje na to, ako sa mladý agent stal „Bondom“. Vývojári uvádzajú, že nejde o pokračovanie alebo reboot, ale o tzv. origin story – hlboký pohľad do psychológie a motivácií postavy pred tým, než sa stal špiónom s povolením zabíjať.
Hra využíva modernizovanú verziu vlastného enginu Glacier, ktorý už demonštroval svoje možnosti v sérii Hitman. IO Interactive sľubuje vysokú úroveň detailov, realistickú fyziku, pokročilú umelú inteligenciu a rozsiahle prostredia, kde bude mať hráč slobodu riešiť misie rôznymi spôsobmi – stealth, diplomaciou alebo priamou akciou.

Nový Mass Effect 5 bude iný. BioWare sa konečne poučilo z Andromedy
Po rokoch špekulácií a opatrného čakania je návrat legendárnej série oficiálne potvrdený. Nový Mass Effect od BioWare má byť duchovným i dejovým nástupcom pôvodnej trilógie. Hoci vývoj je zatiaľ v preprodukčnej fáze, poznáme množstvo detailov, ktoré naznačujú ambície štúdia a smer, ktorým sa tento epický sci-fi svet uberá
Zásadnou novinkou je spolupráca s Amazon MGM Studios, ktorá poskytla štúdiu úplnú tvorivú kontrolu. To znamená, že vývojári mohli vytvoriť vlastnú verziu Bonda bez obmedzení typických pre filmové licencie. Očakáva sa, že v hre sa objavia úplne nové postavy a lokácie naprieč rôznymi kontinentmi vrátane africkej savany, zasnežených alpských dedín a futuristického Hongkongu.
IO Interactive zároveň uviedlo, že plánuje 007 First Light ako začiatok novej hernej série.
„Toto je naša príležitosť vytvoriť moderného Bonda pre novú generáciu hráčov,“ vyhlásil Hakan Abrak, CEO štúdia.
Fanúšikovia sa môžu tešiť na zmes napätia, elegancie a sofistikovaného dizajnu misií, ktorá je pre štúdio typická.
Tweet